در دنیای مدرن امروز، دیگر کسی حوصلۀ پیچیدگیها را ندارد و همه افراد دوست دارند کارها را سریع و ساده پیش ببرند. در دنیای نرمافزارهای حسابداری، این موضوع از اهمیت بیشتری برخوردار است. نرم افزارهای حسابداری که در گذشته ساخته میشدند، فقط برای عدهای خاص استفادهکردنی بودند که دانش حسابداری داشتند یا متخصص این حوزه بهحساب میآمدند. از طرف دیگر، کار کردن با این نرمافزارها هم سخت و پیچیده بود و به آموزش زیادی نیاز داشت. حالا با فراگیرتر شدن تکنولوژی و رواج یافتن استفاده از نرمافزارهای مختلف بین مردم، نرمافزارهای حسابداری آسان هم وارد بازار شدند که دیگر مختص به حسابداران نیستند. در ادامۀ این مقاله، قرار است دربارۀ نرم افزار حسابداری آسان صحبت کنیم. با هایپریک همراه باشید.
نرم افزار حسابداری فروشگاهی چیست؟
نرمافزارهای حسابداری فروشگاهی، زیر مجموعۀ نرمافزارهای حسابداریاند. همانطور که گفتیم، قبلا فقط حسابداران و کسانی میتوانستند با نرمافزارهای حسابداری کار کنند که با علم آن آشنا بودند. اما با ساخت نرمافزارهای حسابداری فروشگاهی، داستان تغییر کرد. حالا صاحبان فروشگاهها و کسبوکارها هم میتوانند با کمک این نرمافزارها، امور حسابداری کسبوکارشان را دست بگیرند. بدون آنکه نیازی به دانش حسابداری داشته باشند.
طراحی و توسعه نرم افزار حسابداری فروشگاهی ساده
زمانی که میگوییم نرم افزار حسابداری ساده یا آسان، منظورمان این است که استفاده از این نرمافزارها ساده است. یعنی برای یادگیری نحوۀ کار با آنها، نیازی نیست زمان زیادی را صرف کنید. سریع کار کردن با آنها را یاد میگیرید و میتوانید به دیگران هم یاد بدهید. این نرمافزارها در عین سادگی، صفر تا صد امور مدیریتی فروشگاه را به عهده میگیرند. یعنی میتوانید بخشهای مختلف فروشگاه مانند حسابداری، انبارداری، خرید، فروش، هزینه، کارمندان، مشتریان، تامینکنندگان و… را با آنها مدیریت کنید. پس در عین قدرتمند و کاربردی بودن، کار کردن با آنها آسان است.
راهنمای انتخاب نرم افزار حسابداری آسان
از کجا مطمئن شوید نرمافزار حسابداری فروشگاهی که برای مدیریت مغازه انتخاب کردهاید، ساده و کاربردی است؟ بیشتر نرمافزارهای حسابداری، یک اشتراک یا دموی رایگان دارند. این فرصت رایگان، موقعیت خوبی است تا بتوانید با نرمافزار کار کنید و میزان سختی و آسانیاش را بررسی کنید. از پشتیبانی هم میتوانید کمک بگیرید. با پشتیبانی نرمافزاری تماس بگیرید که انتخاب کردهاید و از او بخواهید نحوۀ کار کردن با این نرمافزار را یادتان بدهد. با این کار، دو نشان زدهاید! هم آسانی و سختی نرمافزار را بررسی کردهاید و هم کیفیت پشتیبانی را. هنگام انتخاب به چه موارد دیگری باید توجه کنید؟ امنیت، یکپارچگی و سرعت. هر سه را در ادامه مفصل توضیح میدهیم.
امنیت
اگر قرار است همۀ اطلاعات مالی خود را در یک نرمافزار ثبت کنید، پس باید خیالتان از میزان امنیت آنها هم راحت باشد. امنیت سه ضلع دارد: محرمانگی، جامعیت و دسترسیپذیری. محرمانگی یعنی جزء شما و کسانی که صلاحیت مشاهدۀ اطلاعات را دارند، کس دیگری نتواند به اطلاعاتتان دسترسی داشته باشد.
جامعیتی یعنی همیشه خیالتان راحت باشد که اطلاعاتتان صحیح است و بهصورت عمدی (توسط افراد غیر مجاز) یا سهوی (توسط سیستم) دستکاری نمیشود. به عبارت دیگر، اطلاعات همواره دقیقا باید همانی بماند که ثبت کردهاید، چه غلط و چه درست. افراد غیر مجاز یا سیستم امکان تغییر آنها را نداشته باشند.
سیستمهایی که امنیت قوی دارند، به راحتی از دسترس خارج نمیشوند. یعنی افراد غیر مجاز مانند هکرها نمیتوانند راحت آن را از کار بیندازند. این سیستمها در برابر حملههای مختلفی مقاوماند که هدفشان از کار انداختن سرویس است. نرمافزارهای ایمن و معتبر، تدابیر لازم برای مقابله با آنها را در لایههای مختلف اندیشیدهاند. پس با همیشه با خیال راحت به سرویس مورد نظر و اطلاعاتتان دسترسی خواهید داشت. سراغ نرمافزاری بروید که این سه ضلع را تامین میکند. نرمافزارهای حسابداری معتبر، از استانداردها و پروتکلهای امنیتی چندلایه استفاده میکنند تا خطری اطلاعاتتان را تهدید نکند.
یکپارچگی
همانطور که در مقدمه گفتیم، نرم افزار حسابداری آسان به بازار آمد تا صاحبان کسبوکار بتوانند از آن برای حسابوکتاب کردن دخلوخرج فروشگاه کمک بگیرند. فروشگاه بخشهای مختلفی دارد و هر کدام از این بخشها در حسابوکتاب نهایی امور مالی فروشگاه، تاثیرگذار است. باید بخشهای مختلف فروشگاه را یکپارچه کنید تا حسابوکتابها درست از آب در بیایند. بنابراین نرمافزاری تهیه کنید که بتوانید با آن، بخشهای مختلف فروشگاه را هماهنگ و یکپارچه مدیریت کنید.
سرعت
در این دنیای پرسرعت، کندی همه ما را کلافه و خسته میکند. این نرمافزار قرار است کمکتان کند تا کارها را سریعتر و با دقت بیشتری پیش ببرید. حالا فرض کنید ابزاری که قرار است کارتان را پرسرعتتر کند، خودش دائما کند باشد! نرمافزارهای حسابداری فروشگاهی تحت وب و آنلاین معتبر، اصولا پرسرعتاند؛ زیرا از چند سرور استفاده میکنند. بار و حجم کار دیگر روی یک سرور نیست و بین چند سرور تقسیم میشود و در نتیجه، سرعت نرمافزار هم بیشتر خواهد شد.
آیا هایپریک برای مدیریت فروشگاه شما مناسب است؟
ما در ایدهپردازی، طراحی و تولید نرمافزار حسابداری هایپریک، تمام نکتههای بالا را مدنظر گرفتیم و توانستیم یک نرمافزار حسابداری فروشگاهی آسان، اما قدرتمند را بسازیم. نرمافزاری که کار کردن با آن راحت است و در عین حال، میتوانید بخشهای مختلف فروشگاه را با آن مدیریت کنید. پس یکپارچه هم است! با وجود این نرمافزار، دیگر نیازی به حسابداری نخواهید داشت. با تجربۀ چند ساعت کار، حتماً متوجه خواهید شد که سادگی با قدرت منافاتی ندارد. هایپریک همان چیزی است که هر شخصی، از هر قشری و با هر سطحی از دانش حسابداری را راضی خواهد کرد.
هایپریک تحت وب و آنلاین است. یعنی نیازی به دانلود و نصب ندارد و برای کار کردن با آن، فقط به یک مرورگر نیاز خواهید داشت. در هایپریک از استانداردهای بهروز امنیتی برای حفظ ایمنی اطلاعاتتان استفاده میکنیم و این پروتکلها و استانداردها را دائما بررسی میکنیم.
Hyperyek به معنای واقعی کلمه، یک نرم افزار حسابداری آسان و پرکاربرد است که میتوانید مدیریت بخشهای مختلف فروشگاه را به آن بسپارید. دربارۀ هایپریک سوالی دارید؟ با شماره 02143378 تماس بگیرید. پشتیبانهای هایپریک، پاسخگو سوالات شمایند. حسابداری مغازه با هایپریک، لذتبخشتر از همیشه خواهد شد.