همه چیز در مورد نرم افزار حسابداری

همه چیز در مورد نرم افزار حسابداری
زمان برای مطالعه: 5 دقیقه

فهرست مطالب

 

حسابداری مغازه و فروشگاه، همیشه پیچیده و سخت به نظر می‌آید. از طرف دیگر، یکی از نیازهای اصلی فروشگاه برای بقا و موفقیت، حسابداری دقیق است. به همین خاطر است که دیگر نباید به روش‌های سنتی برای مدیریت امور مالی فروشگاه یا مغازه اعتماد کرد. این روش‌ها، زمان‌بر و پرخطایند. پس چاره کار چیست؟ انتخاب یک نرم افزار حسابداری برای فروشگاه که کاربردی و مناسب باشد. در ادامه مقاله، همه چیز را درباره این نرم‌افزار مدیریت می‌کنیم.

 

نرم افزار حسابداری فروشگاهی چیست؟

نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی یا همان Accounting software، ابزاری است که به شما امکان مدیریت امور مالی کسب‌و‌کارتان را می‌دهد. این برنامه‌ها می‌توانند بسیار ساده یا پیشرفته باشند. مثلا نرم‌افزارهای ساده،‌ امکان ثبت قبض‌ها و صورت‌ حساب‌ها را می‌دهند. اما نرم‌افزارهایی پیشرفته‌تر، تمام امور مالی از خرید، فروش، هزینه، صندوق‌داری، انبارداری، مدیریت چک و … را انجام می‌دهند. در واقع نرم‌افزارهای پیشرفته‌تر، صفر تا صد امور مالی را به عهده می‌گیرند و کمکتان می‌کنند بتوانید حساب‌وکتاب‌ها را راحت‌تر مدیریت کنید. به‌همین خاطر اکثر کسب‌وکارها و فروشگاه‌ها، با روش‌های سنتی و نرم‌افزارهای ساده خداحافظی کرده‌اند و امور مالی خود را به نرم‌افزارهای حسابداری فروشگاهی پیشرفته‌تر سپرده‌اند. پس اگر از ما بپرسید یک نرم افزار حسابداری مغازه به چه معناست، می‌گوییم نرم‌افزاری است که توانایی انجام وظایف یک حسابدار حرفه‌ای متناسب با نوع و سطح کسب‌وکار شما را دارد.

 

همچنین بدانید:

مهم‌ترین تجهیزات و ملزومات فروشگاهی

 

نرم افزار حسابداری فروشگاهی چه کمکی به مدیریت امور مالی فروشگاه می‌کند؟

اصلی‌ترین هدف استفاده از نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی، انجام دادن وظایف یک حسابدار و راحت‌تر کردن مدیریت امور مالی برای صاحبان فروشگاه‌هاست از جمله میوه فروشی ها. بنابراین یک نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی، کارهای زیر را برای شما انجام می‌دهد.

 

استفاده از نرم‌افزار حسابداری موجب افزایش بازدهی خواهد شد

به عنوان صاحب کسب و کار، احتمال زیاد هدف شما مدیریت کردن فروشگاهتان به صورتی است که بهره‌وری زیادی داشته باشد. استفاده از یک نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی تحت وب پیشرفته، یک گام مهم برای رسیدن به این هدف و بهره‌وری بیشتر خواهد بود. چرا؟ اول آنکه نیازی نیست تا هزینه اضافی برای همکاری با یک شرکت حسابداری پیشرفته در یک شرکت یا استخدام حسابدار برای فروشگاهتان بپردازید. دوم اینکه نیازی نیست تا وقتتان را برای حساب کردن دخل‌وخرج مغازه و مدیریت فاکتورهای خرید، فروش، ثبت و بایگانی، صرف کنید. به جای صرف کردن وقت برای حساب‌وکتاب سنتی، وقتتان را برای برنامه‌ریزی بهتر آینده صرف کنید. با برنامه‌ریزی بهتر، بهره‌وری بیشتری خواهید داشت.

 

با نرم‌افزار حسابداری از دغدغه امور مالیاتی رهایی پیدا کنید

با نزدیک شدن به پایان هر سال مالی، دغدغه امور مالیاتی، ذهن شما را به عنوان صاحب یک کسب‌و‌کار درگیر می‌کند؟ چاره کار، استفاده از یک نرم‌افزار حسابداری پیشرفته با امکانات کافی است. اگر فاکتورهایتان را در نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی ثبت کنید، می‌توانید گزارش‌های مالی متنوعی را در بازه دلخواهتان را از نرم‌افزار دانلود کنید. به عنوان مثال یکی از این گزارش‌ها، گزارش مالیاتی است. این ابزار، گزارش‌های زیر را برای شما آماده می‌کند:

  • ترازنامه
  • گزارش‌های مالیاتی؛
  • دفتر روزنامه؛
  • دفتر حساب‌ها؛
  • گزارش چک‌های دریافتی و پرداختی؛
  • گزارش جابجایی و گردش‌های کالا؛
  • گزارش‌های فصلی؛
  • گزارش تعداد و حجم فروش کالاها؛
  • گزارش موجودی کالا؛
  • گزارش سفارش‌های خرید و فروش؛

 

با اطمینان کامل در حسابرسی‌ها حاضر شوید

تابه‌حال تجربه یک حسابرسی سخت و دقیق از سوی نهادهای نظارتی را داشته‌اید؟ این نظارت‌ها استرس‌زا و سخت‌اند. برای آنکه در این حسابرسی سختگیرانه سر بلند بیرون بیایید، باید مستنداتی دقیق از تراکنش‌های مالی کسب و کارتان ارائه کنید. با داشتن نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی تمام سوابق، مستندات، فرم‌ها و صورت‌های مالی، بدون خطا و دقیق ثبت شده و با نظم زمانی دقیقی بایگانی می‌شوند.

 

حال را شفاف ببینید و آینده را پیش بینی کنید

نباید از امکانات تحلیلی و آنالیزهای حرفه‌ای نرم‌افزار حسابداری غافل شد. این تحلیل‌ها به شما کمک می‌کنند تا به عنوان یک مدیر وضعیت بخش‌های مختلف کسب و کار را ریزبینانه بررسی کنید تا ناتوانی‌ها، توانایی‌ها و نقاط ضعف و قوت را بشناسید. با این دید شفاف نسبت به وضعیت فعلی کسب و کار، داده‌ها را تحلیل کنید تا آینده کسب و کار خود را پیش‌بینی کنید.

با هایپریک انباری منظم داشته باشید

آشنایی با نرم افزار تحت وب حسابداری فروشگاهی هایپریک

هایپریک، نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی پیشرفته است که می‌توانید با کمک آن، صفر تا صد امور مالی فروشگاهتان را انجام بدهید. زمانی که می‌گوییم پیشرفته، منظورمان داشتن امکانات متنوع است. یعنی، کار کردن با هایپریک اصلا کار سختی نیست و نیازی به دانش حسابداری ندارد. به راحتی می‌توانید با هایپریک، خرید، فروش و هزینه‌ها را ثبت و رصد کنید. این نرم‌افزار امکان انبارداری، انبارگردانی، مدیریت مشتریان و تامین‌کنندگان، مدیریت چک و … را دارد.

 

 این نرم‌افزار تحت وب است. یعنی برای کار کردن با آن، نیازی به دانلود و نصب کردنش روی ابزار خاصی را ندارید. با لپ‌تاپ، کامپیوتر و تبلت می‌توانید با آن کار کنید. کافیست وارد سایت هایپریک شوید و در این سایت ثبت نام کنید. هایپریک با تمام سیستم عامل‌ها مانند ios، مک، ویندوز و اندروید سازگار است. برای کار کردن با آن، فقط به یک مرورگر نیاز دارید. این نرم‌افزار به ابزارهای مختلف مانند صندوق فروشگاهی، کارت‌خوان، بارکدخوان، فیش‌پرینتر و ترازو وصل می‌شود تا همه چیز به صورت هماهنگ پیش برود.

 

همچنین بدانید:

مقایسه نرم افزارهای آفلاین و آنلاین حسابداری فروشگاهی

 

 

همانطور که گفتیم، به دانلود نرم افزار حسابداری فروشگاهی هایپریک، نیازی نیست. با ثبت نام در سایت هایپریک، می‌توانید مدیریت امور مالی فروشگاه را شروع کنید. برای بررسی امکانات و ویژگی‌های هایپریک از نسخه دموی 7 روز رایگان هایپریک استفاده کنید. این نسخه دمو، تمام امکانات و ویژگی‌های نسخه اصلی را دارد. اگر درباره هایپریک سوالی دارید، با شماره 02143378 تماس بگیرید.


ثبت نظر


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

آینده را امروز شروع کنید